mandag 3. juni 2013

Tidlig vår i drivhuset gjør rosesesongen lengre....


’Rosenstadt Freising’

er ny i min hage i år.  Den fikk en tidlig start i drivhuset til Knut Auke som driver Hesleberg gartneri og hvor jeg har vært en gjenganger allerede i år....  Det er en av rosene jeg skriver om i det neste nummeret av Rosebladet som nå er like rundt hjørnet.  Bildene som følger artikkelen har jeg fått fra Kordes som står bak rosen, så da var det ekstra morsomt å få den i blomst i egen hage og mulighet til å dele denne spesielle rosen med dere litt på forskudd.   Blomstene (dessverre uten duft) er ca 7 cm store og kommer i klaser, og etter hvert som de modnes, går hvitfargen over i retning mer rosa. (skal se om jeg ikke får fulgt opp med et nytt bilde når den kommer så langt...) Den står foreløpig i en potte midt i hagen og blir nok plantet ut ila sommeren på et lunt sted.  Herdigheten skal være omtrent H3... 
 

 
 


Rosarium Uetersen blomstret overdådig i går

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar