tirsdag 2. juli 2013

Lady of Shallot og John Cabot er blant rosene jeg nå kan glede meg over!

John Cabot kjøpte jeg etter et par tøffe vintre hvor de fleste rosene hadde frosset tilbake, rett og slett for å ha noen klatreroser på østveggen av huset som ikke måtte begynne på nytt fra bakkenivå hver vår. Den holdt det den lover - og hadde grener opp til en meter over bakken som det fortsatt var liv i etter at frosten var gått i bakken i våres. Det eneste den mangler er duft...

Lady of Shalott er den Austin-rosen som kom først i blomst i drivhusbedet.

Mary Magdalena vil ikke vokse seg stor, men er tilgitt, da den enkelte blomsten er fantastisk vakker! Og - dufter fantastisk!


6 kommentarer:

  1. Ja, nå er rosene i gang :-)
    Kjøpte John Cabot av akkurat samme grunn...

    SvarSlett
  2. Så fine roser. Skal jammen kjøpe John Cabot. I år gikk mange rose fløyten hos meg og flere må vokse på nytt fra roten av...:( Har ikke tålmodighet til sånt, så her må det handles.

    SvarSlett
  3. John Cabot er nok en rose for mine forhold da, tenker jeg... Det skal jeg nok huske på. Austinroser er bare deilige, men jeg må nok jobbe litt med microklimaet i hagen før jeg tør forsøke meg på dem. Det er nesten så det dufter av bildene dine:)

    SvarSlett
  4. De kanadiske er trofaste, min Martin Frobisher er så flott i år! Lekre roser du viser! Gleder meg til å besøke deg.

    SvarSlett
  5. Så mange flotte roser og for en fantastisk hage med mange fine bed. Jeg har bladd meg nedover og tittet på eldre innlegg. Skulle gjerne ha besøkt hagen din.. kanskje til neste år.

    SvarSlett
  6. I år gikk mange rose fløyten hos meg og flere må vokse på nytt fra roten av...:( Har ikke tålmodighet til sånt, så her må det handles.Disse blomstene ser så ekte og naturlig. Jeg elsker dem. Denne bloggposten er bare rett og slett fantastisk.

    SvarSlett